Jak to działa?
Firma
Konsument
POMOC
Pytania i odpowiedzi
Firma
Komu udzielamy pożyczek?
Nasze pożyczki udzielamy osobom prowadzącym jednoosobowe działalności gospodarcze, rolnikom, spółkom cywilnym na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.
O jaką kwotę można wnioskować i na jaki okres?
Udzielamy pożyczek w wysokości od 4000 zł do 100000 zł kierując się zdolnością kredytową Klienta na okres od 12 do 60 miesięcy.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek możesz złożyć na kilka wybranych przez siebie sposobów:
a) bezpośrednio drogą on-line wybierając w kalkulatorze pożyczki interesującą kwotę oraz okres kredytowania i postępując zgodnie z prostą instrukcją – umowę podpisujesz elektronicznie
b) składając wniosek on-line a pozostałe formalności dopełnić w punkcie kredytowym (mapa punktów kredytowych)
c) bezpośrednio w punkcie kredytowym z pomocą naszego partnera biznesowego
Warunki wnioskowania o pożyczkę w Avior Finance S.A.
- działalność gospodarcza zarejestrowana w CEiDG
- brak negatywnych wpisów w rejestrze dłużników BIG, BIK, KRD, ERIF
- dochód osiągany z jej prowadzenia
- prowadzenie gospodarstwa rolnego
- stały adres zamieszkania
- brak zajęć komorniczych
- posiadanie rachunku bankowego
- ukończone 20 lat
- numer telefonu należący do osoby składającej wniosek
- posiadanie adresu e-mail
Dokumenty wymagane
Ryczałt
- ewidencja przychodów
- po zakończeniu roku PIT 28
- jeżeli VAT-owiec plik JPK-V7M/K
Zasady ogólne – Książka Przychodów i Rozchodów
- wydruk sum z KPiR za każdy miesiąc narastająco
- jeżeli VAT-owiec plik JPK-V7M/K
Karta podatkowa
- wniosek PIT 16
- decyzja z Urzędu Skarbowego
- faktury – zestawienie
Pełna księgowość – księgi handlowe
- zestawienie sald i obrotów
- zestawienie wyników
- jeżeli VAT-owiec plik JPK-V7M/K
Ponadto
- dowód osobisty (niezbędne będzie podanie serii i numeru dowodu oraz PESEL)
- wyciąg bankowy (jeżeli nie decydujesz się na skorzystanie z Kontomatik)
Na etapie weryfikacji wniosku pożyczkowego możemy prosić o dodatkowe dokumenty.
Na jakich zasadach Avior Finance S.A. udziela pożyczek?
Przed zawarciem umowy pożyczki klient wypełnia wniosek o pożyczkę oraz otrzymuje formularz informacyjny dotyczący kosztów pożyczki. Po jego zaakceptowaniu przez wnioskodawcę wniosek zostaje przekazany do weryfikacji.
Weryfikacji tożsamości dokonujemy poprzez platformę Kontomatik, która posiada licencję AISP wydaną na podstawie unijnej dyrektywy PDS2, dlatego musi przestrzegać rygorystycznych standardów bezpieczeństwa i podlega nadzorowi banku centralnego. Ponadto Kontomatik nie przechowuje Twoich danych do logowania do konta bankowego, dostęp do historii konta jest jednorazowy, ani Kontomatik, ani Avior Finance S.A. nie mają stałego dostępu do Twojego konta, nikt poza Tobą nie ma możliwości dokonywania przelewów z konta – każdy bank wymaga dodatkowego potwierdzenia transakcji np. kodem SMS lub przez aplikację mobilną, Komunikacja jest w pełni szyfrowana i zabezpieczona certyfikatem. Nikt nie ma możliwości podejrzenia danych podczas przesyłania, rozwiązanie jest zgodne z rygorystycznymi wymaganiami dyrektyw RODO i PSD2 w zakresie przetwarzania danych osobowych i dostępu do rachunku.
Więcej informacji znajdziesz na: https://www.kontomatik.com/pl/
Jeżeli nie decydujesz się na skorzystanie z platformy Kontomatik Twoja weryfikacja nastąpi przez AUTENTI – weryfikator przeprowadzi Cię przez ten proces. |
Czemu służą zgody na przetwarzanie danych osobowych i kiedy można je wycofać?
Zgoda ta jest warunkiem rozpatrzenia wniosku o pożyczkę. Jej cofnięcie lub zaprzestanie przetwarzania przez Avior Finance S.A. i instytucje utworzone na podstawie artykułu 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe może nastąpić w trybie i na warunkach określonych w art. 105a prezentowanej wyżej ustawy.
Wniosek zweryfikowany pozytywnie – i co dalej?
Zostaje sporządzona umowa na piśmie w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje klient a drugi pożyczkodawca. Klient po zapoznaniu się z umową akceptuje jej warunki i przystępuje do jej podpisania. Wszelkie zmiany umowy wymagają pisemnej zgody obu stron, a w kwestiach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy Ustawy o kredycie konsumenckim, Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa.
Czy można i na jakich zasadach odstąpić od umowy pożyczki?
Podmioty gospodarcze nie są objęte ustawą o Kredycie Konsumenckim w związku z tym nie przysługuje im prawo odstąpienia od umowy pożyczki. Dotyczy to wszystkich podmiotów gospodarczych, bez względu na formę prowadzenia przez nich działalności w tym rolników.
Jakie oprocentowanie?
Oprocentowanie jest stałe w okresie pożyczki i uzależnione od ustalonego przez Radę Polityki Pieniężnej Kredytu Refinansowego, w przypadku obniżenia stóp procentowych odsetki ulegają stosownemu zmniejszeniu bez konieczności informowania klienta o tej zmianie. W przypadku wzrostu stóp procentowych Avior Finance S.A. zawiadamia klienta przedstawiając zaistniałe zmiany. Klient wówczas ma prawo jednorazowo zwrócić kwotę pożyczki w raz z odsetkami za efektywny czas jej wykorzystania lub zaakceptować pisemnie zmiany. W przypadku nieterminowej płatności raty naliczane są odsetki od zaległości przeterminowanej tj. zapadłej, niewpłaconej raty kapitału.
Czy mogę spłacić pożyczkę wcześniej?
Tak, oczywiście jest taka możliwość. W momencie wcześniejszej spłaty następuje całkowite rozliczenie pożyczki, w wyniku którego ostateczna kwota do spłaty pomniejszona zostaje o odsetki przyszłych okresów. Pożyczkobiorca nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.
Co się stanie, jeżeli nie spłacę pożyczki na czas?
Przy braku spłaty pożyczki podejmiemy działania wyjaśniające przyczyny opóźnienia w spłacie. Za opóźnioną płatność zostaną doliczone odsetki od należności przeterminowanej, jak również zgłosimy ten fakt zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji gospodarczych do Rejestru dłużników prowadzonych przez Biura Informacji Gospodarczej ( BIK, BIG InfoMonitor, KRD, ERIF). Te działania mogą niestety mieć wpływ na Twoją wiarygodność kredytową i utrudnić Ci otrzymanie kolejnych pożyczek w przyszłości. Ponadto jeżeli Pożyczkobiorca nie zapłaci w terminach określonych w umowie pełnych rat za co najmniej dwa okresy płatności, Pożyczkodawca może wypowiedzieć umowę po uprzednim wezwaniu Klienta do zapłaty zaległych rat lub ich części w terminie określonym przez Avior Finance S.A., oraz prób polubownej spłaty zadłużenia, lecz nie krótszym niż 14 dni od otrzymania wezwania pod rygorem wypowiedzenia umowy. Termin wypowiedzenia umowy nie może być krótszy niż 30 dni.
Ten stan rzeczy może narazić Pożyczkobiorcę na dodatkowe koszty z tytułu odsetek od należności przeterminowanych, koszty sądowe i egzekucyjne.
Co to jest RRSO?
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania – całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym.
Co składa się na pozaodsetkowe koszty kredytu?
Na koszty te składają się m.in. sprawdzenie klienta w bazach, pokrycie kosztów pracy pośrednika (pełnomocnika), bądź pokrycie części kosztów użytkowania aplikacji do udzielania pożyczek, przeznaczoną na pokrycie bieżących kosztów działalności firmy, w tym kosztów administracyjno-biurowych, kosztów obsługi księgowej itp. A w przypadku pożyczek o wyższej wartości koszt sprawdzenia współmałżonka lub współprowadzącego działalność w bazach danych.
W jaki sposób zostaną przekazane przyznane środki?
Środki zostaną przekazane bezpośrednio na Twoje konto firmowe.
W jaki sposób mogę złożyć reklamacje?
Reklamacje należy składać w formie pisemnej, drogą pocztową na adres siedziby głównej pożyczkodawcy:
Avior Finance S.A.
ul. Tadeusza Kościuszki 13
33-300 Nowy Sącz
Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres do korespondencji oraz numer pożyczki Klienta, a także szczegółowy opis zastrzeżeń Klienta dotyczący usług świadczonych przez Pożyczkodawcę oraz oczekiwanego sposobu rozstrzygnięcia reklamacji. Reklamacja składana w formie pisemnej reklamacja powinna zawierać podpis Klienta.
Pożyczkodawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację będzie udzielona w formie pisemnej. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej realizacji zobowiązań wobec Pożyczkodawcy.
Konsument
Komu udzielamy pożyczek?
Nasze pożyczki udzielane są klientom indywidualnym jako pożyczka KONSUMENCKA na dowolny cel.
O jaką kwotę można wnioskować i na jaki okres?
Udzielamy pożyczek w wysokości od 2000 zł do 30 000 zł kierując się zdolnością kredytową Klienta na okres od 6 do 42 miesięcy.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek możesz złożyć na kilka wybranych przez siebie sposobów:
a) bezpośrednio drogą on-line wybierając w kalkulatorze pożyczki interesującą kwotę oraz okres kredytowania i postępując zgodnie z prostą instrukcją – umowę podpisujesz elektronicznie
b) składając wniosek on-line a pozostałe formalności dopełnić w punkcie kredytowym (mapa punktów kredytowych)
c) bezpośrednio w punkcie kredytowym z pomocą naszego partnera biznesowego
Warunki wnioskowania o pożyczkę w Avior Finance S.A.
- stałe źródło dochodu
- brak negatywnych wpisów w rejestrze dłużników BIG, BIK, KRD, ERIF
- stały adres zamieszkania w Polsce
- brak zajęć komorniczych
- posiadanie rachunku bankowego
- numer telefonu należący do osoby składającej wniosek
- wskazane jest także posiadanie adresu e-mail
- ukończone 20 lat
Dokumenty wymagane
- wystarczy dowód osobisty (niezbędne będzie podanie serii i numeru dowodu oraz PESEL)
- weryfikacji tożsamości i osiąganych dochodów dokonujemy online poprzez platformę Kontomatik – nie potrzeba żadnych dodatkowych dokumentów ani zaświadczeń
Na etapie weryfikacji wniosku pożyczkowego możemy prosić o dodatkowe dokumenty.
Na jakich zasadach Avior Finance S.A. udziela pożyczek?
Przed zawarciem umowy pożyczki klient wypełnia wniosek o pożyczkę oraz otrzymuje formularz informacyjny dotyczący kosztów pożyczki. Po jego zaakceptowaniu przez wnioskodawcę wniosek zostaje przekazany do weryfikacji.
Weryfikacji tożsamości dokonujemy poprzez platformę Kontomatik, która posiada licencję AISP wydaną na podstawie unijnej dyrektywy PDS2, dlatego musi przestrzegać rygorystycznych standardów bezpieczeństwa i podlega nadzorowi banku centralnego. Ponadto Kontomatik nie przechowuje Twoich danych do logowania do konta bankowego, dostęp do historii konta jest jednorazowy, ani Kontomatik, ani Avior Finance S.A. nie mają stałego dostępu do Twojego konta, nikt poza Tobą nie ma możliwości dokonywania przelewów z konta – każdy bank wymaga dodatkowego potwierdzenia transakcji np. kodem SMS lub przez aplikację mobilną, Komunikacja jest w pełni szyfrowana i zabezpieczona certyfikatem. Nikt nie ma możliwości podejrzenia danych podczas przesyłania, rozwiązanie jest zgodne z rygorystycznymi wymaganiami dyrektyw RODO i PSD2 w zakresie przetwarzania danych osobowych i dostępu do rachunku.
Więcej informacji znajdziesz na: https://www.kontomatik.com/pl/
Jeżeli nie decydujesz się na skorzystanie z platformy Kontomatik Twoja weryfikacja nastąpi przez AUTENTI – weryfikator przeprowadzi Cię przez ten proces.
Czemu służą zgody na przetwarzanie danych osobowych i kiedy można je wycofać?
Zgoda ta jest warunkiem rozpatrzenia wniosku o pożyczkę. Jej cofnięcie lub zaprzestanie przetwarzania przez Avior Finance S.A. i instytucje utworzone na podstawie artykułu 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe może nastąpić w trybie i na warunkach określonych w art. 105a prezentowanej wyżej ustawy.
Wniosek zweryfikowany pozytywnie – i co dalej?
Zostaje sporządzona umowa na piśmie w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje klient a drugi pożyczkodawca. Klient po zapoznaniu się z umową akceptuje jej warunki i przystępuje do jej podpisania. Wszelkie zmiany umowy wymagają pisemnej zgody obu stron, a w kwestiach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy Ustawy o kredycie konsumenckim, Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa.
Czy można i na jakich zasadach odstąpić od umowy pożyczki?
Zasady odstąpienia od umowy pożyczki reguluje Ustawa o kredycie konsumenckim zgodnie z którą Klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty jej zawarcia. Termin do odstąpienia od umowy jest zachowany, jeżeli Pożyczkobiorca przed jego upływem złoży pod adresem wskazanym we wzorze oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Pożyczkobiorca nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od umowy o pożyczki. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu, Pożyczkobiorca zwraca niezwłocznie Pożyczkodawcy kwotę udostępnionej pożyczki wraz z odsetkami, za okres od dnia wypłaty pożyczki do dnia spłaty pożyczki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Dniem spłaty pożyczki jest dzień przekazania środków pieniężnych Pożyczkodawcy przez Pożyczkobiorcę.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Pożyczkobiorcy w przypadku przeznaczenia udzielonej pożyczki gotówkowej na sfinansowanie potrzeb innych niż konsumpcyjne.
Jakie oprocentowanie?
Oprocentowanie jest stałe w okresie pożyczki i uzależnione od ustalonego przez Radę Polityki Pieniężnej Kredytu Refinansowego, w przypadku obniżenia stóp procentowych odsetki ulegają stosownemu zmniejszeniu bez konieczności informowania klienta o tej zmianie. W przypadku wzrostu stóp procentowych Avior Finance S.A. zawiadamia klienta przedstawiając zaistniałe zmiany. Klient wówczas ma prawo jednorazowo zwrócić kwotę pożyczki w raz z odsetkami za efektywny czas jej wykorzystania lub zaakceptować pisemnie zmiany. W przypadku nieterminowej płatności raty naliczane są odsetki od zaległości przeterminowanej tj. zapadłej i niewpłaconej raty kapitału.
Czy mogę spłacić pożyczkę wcześniej?
Tak, oczywiście jest taka możliwość. W momencie wcześniejszej spłaty następuje całkowite rozliczenie pożyczki, w wyniku którego Klientowi przysługuje zwrot pozaodsetkowych kosztów pożyczki za niewykorzystany okres. Pożyczkobiorca nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.
Co się stanie, jeżeli nie spłacę pożyczki na czas?
Przy braku spłaty pożyczki podejmiemy działania wyjaśniające przyczyny opóźnienia w spłacie. Za opóźnioną płatność zostaną doliczone odsetki od należności przeterminowanej, jak również zgłosimy ten fakt zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji gospodarczych do Rejestru dłużników prowadzonych przez Biura Informacji Gospodarczej ( BIK, BIG InfoMonitor, KRD, ERIF). Te działania mogą niestety mieć wpływ na Twoją wiarygodność kredytową i utrudnić Ci otrzymanie kolejnych pożyczek w przyszłości. Ponadto jeżeli Pożyczkobiorca nie zapłaci w terminach określonych w umowie pełnych rat za co najmniej dwa okresy płatności, Pożyczkodawca może wypowiedzieć umowę po uprzednim wezwaniu Klienta do zapłaty zaległych rat lub ich części w terminie określonym przez Avior Finance S.A., oraz prób polubownej spłaty zadłużenia, lecz nie krótszym niż 14 dni od otrzymania wezwania pod rygorem wypowiedzenia umowy. Termin wypowiedzenia umowy nie może być krótszy niż 30 dni.
Ten stan rzeczy może narazić Pożyczkobiorcę na dodatkowe koszty z tytułu odsetek od należności przeterminowanych, koszty sądowe i egzekucyjne.
Co to jest RRSO?
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania – całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym.
Co składa się na pozaodsetkowe koszty kredytu?
Na koszty te składają się m.in. sprawdzenie klienta w bazach, pokrycie kosztów pracy pośrednika (pełnomocnika), bądź pokrycie części kosztów użytkowania aplikacji do udzielania pożyczek, przeznaczoną na pokrycie bieżących kosztów działalności firmy, w tym kosztów administracyjno-biurowych, kosztów obsługi księgowej itp. A w przypadku pożyczek o wyższej wartości koszt sprawdzenia współmałżonka w bazach danych.
W jaki sposób zostaną przekazane przyznane środki?
Środki zostaną przekazane przelewem na konto osobiste podane we wniosku pożyczkowym w terminie jednego dnia roboczego od daty podpisania umowy o pożyczkę gotówkową.
W jaki sposób mogę złożyć reklamacje?
Reklamacje należy składać w formie pisemnej, drogą pocztową na adres siedziby głównej pożyczkodawcy:
Avior Finance S.A.
ul. Tadeusza Kościuszki 13
33-300 Nowy Sącz
Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres do korespondencji oraz numer pożyczki Klienta, a także szczegółowy opis zastrzeżeń Klienta dotyczący usług świadczonych przez Pożyczkodawcę oraz oczekiwanego sposobu rozstrzygnięcia reklamacji. Reklamacja składana w formie pisemnej reklamacja powinna zawierać podpis Klienta.
Pożyczkodawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację będzie udzielona w formie pisemnej. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej realizacji zobowiązań wobec Pożyczkodawcy.